2019 Erasmus+ KA1
Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας ΚΑ1, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Erasmus+
Τίτλος σχεδίου: “Farm to Fork” Logistics and Integrated Crop Management: Towards a More Sustainable Food Chain
Συντομογραφία ΣχεδίουFarmLogiCropMan
Κωδικός προγράμματος: 2019-1-EL01-KA102-062267
Φορέας αποστολής: 5ο ΕΠΑΛ
Φορέας υποδοχής: European Projects Development
2019-2022 Erasmus+ ΚΑ2
«DIGIT 2» Digital Storytelling meets the world of work
2018
Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας ΚΑ1, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Erasmus+
Τίτλος σχεδίου: «Τουριστικό Ψηφιακό Μάρκετινγκ – Τεχνικές SEO – Yπηρεσίες Google Adwords – email Μάρκετινγκ – Web εργαλείων μέτρησης της επιχείρησης – Μηχανές Κρατήσεων»
Κωδικός προγράμματος: 2018-1-EL01-KA102-047544
Φορέας αποστολής: 5ο ΕΠΑΛ
Φορέας υποδοχής: European Projects Development
2017
Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας ΚΑ1, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Erasmus+
Tίτλος σχεδίου: “C# (C sharp) for Internet of Things και Smart Cities”
Κωδικός Προγράμματος: 2017-1-EL01-KA102-035680
Φορέας αποστολής: 5ο ΕΠΑΛ και ΕΚ Θεσσαλονίκης
Φορέας υποδοχής: Euromind
2015-2017
Στρατηγικές Συμπράξεις για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΚΑ202)
Τίτλος έργου: DIG IT: DIGITAL STORYTELLING MEETS THE WORLD OF WORK
Κωδικός Προγράμματος: 2015-1-FI01-KA202-009019
Συντονίστρια χώρα: Φινλανδία
Συμμετέχουσες χώρες: Ρουμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία
Περιγραφή του σχεδίου: DIG IT project focuses on cooperation for innovation and exchange of good practices between educators, schools and organizations. The project covers a variety of topics which link to labour market issues, youth unemployment, early school leaving, combating failure in education, entrepreneurial learning, implementing ICT technologies and digital tools and social media into education, enhancing both teachers and students digital competences. DIG IT project specifically targets students and continues the Repérer-Réparer-Raccrocher (RRR) Project (2013-2015) aimed to prevent dropout. RRR– project has trained teachers in Finland, Greece, Romania and other countries with innovative teaching and learning methods focused on the theory of multiple intelligences. The objectives of DIG IT– project are linked with different strategic frameworks such as Education & Training 2020: Making lifelong learning and mobility a reality, improving the quality and efficiency of education and training, promoting equity, social cohesion, and active citizenship and enhancing creativity and innovation, including entrepreneurship, at all levels of education and training. The key element of the project is the method of Digital Storytelling which will be used as a way to reflect and document the workplace visits students have executed during the transnational events. Students will gain knowledge about the labour market skills and entrepreneurship through interviews and discussions with professionals and high profile decision makers in Europe. The experiences will be shared with Digital Stories. Digital Storytelling combines the art of telling stories with a variety of digital multimedia, such as images, audio, and video
2015
Σχέδιο Μαθησιακής Κινητικότητας ΚΑ1, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Erasmus+
Τίτλος Σχεδίου: Δημιουργία mobile εφαρμογών για συσκευές Android με App Inventor
(Mobile applications with App Inventor for Android devices)
Κωδικός Προγράμματος: 2015-1-EL01-KA102-013814
Φορέας αποστολής: 5ο ΕΠΑΛ και ΕΚ Θεσσαλονίκης
Φορέας Υποδοχής: Associazione Artistica Culturale “A Rocca”
Το σχέδιο κινητικότητας μετακίνησε και επιμόρφωσε ομάδα μαθητών από τους τομείς Πληροφορικής και Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ένα διεξοδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, στο σχεδιασμό και υλοποίηση εφαρμογών με App Inventor για φορητές συσκευές σε περιβάλλον Android, με στόχο την υλοποίηση εφαρμογών για φορητές συσκευές (smart phoneς & tablets).
2013-2015
Σχολική Σύμπραξη Comenius
Τίτλος σύμπραξης: “Reperer-Reparer-Raccrocher” και θέμα την ανίχνευση, διόρθωση και πρόληψη της Σχολικής εγκατάλειψης.
Κωδικός σύμπραξης: 2013-1-LU1-COM06-01204-6
Συντονίστρια χώρα: Λουξεμβούργο
Συμμετέχουσες χώρες: Ρουμανία, Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Φινλανδία
Περισσότερα στο:
https://findfixuphold.wordpress.com
https://www.facebook.com/PreventionDuDecrochageScolaire