Erasmus+ KA2

Το 5ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «DIGIT 2» και κωδικό : 2019-1-FI01-KA202-060859 το οποίο συντονίζει η Φινλανδία και έχει ως εταίρους, σχολεία από τη Ρουμανία,  Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Γερμανία. Αποτελεί τη συνέχεια προηγούμενου διετούς project με στόχο να καλύψει θέματα που αφορούν την αγορά εργασίας, την καλλιέργεια της επιχειρηματικότητας, την πρόωρη σχολική εγκατάλειψη μέσω της εκμάθησης ψηφιακών εργαλείων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την στήριξη της επιχειρηματικότητας.

Οι συμμετέχοντες είναι μαθητές Επαγγελματικών Λυκείων της Ευρώπης, όλων των ηλικιών και διαφορετικής κοινωνικό-οικονομικής προέλευσης.

Στο πλαίσιο του project οι μαθητές επισκέπτονται καινοτόμες επιχειρήσεις στις χώρες τους και στις χώρες υποδοχής, και στη συνέχεια δημιουργούν ψηφιακές ιστορίες (μέσω της τεχνικής της ψηφιακής αφήγησης) για τις επιχειρήσεις αυτές με σκοπό να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες αλλά και να τις δουν με την ματιά του επιχειρηματία και να τις προβάλουν μέσω των ιστοριών που θα δημιουργήσουν.

Στόχος είναι οι δημιουργοί των επιχειρήσεων που επισκεπτόμαστε, να εμπνεύσουν με το όραμα, την επιμονή και την προσπάθειά τους, τους συμμετέχοντες μαθητές και εν δυνάμει επιχειρηματίες. Να τους μιλήσουν για τις δεξιότητες αλλά και τα στοιχεία της προσωπικότητας που πρέπει να καλλιεργηθούν προκειμένου, οι μαθητές να ενθαρρυνθούν να ασχοληθούν με το «επιχειρείν» και να κάνουν το όραμά τους πραγματικότητα.  

Αναζητώντας ανθρώπους και καινοτόμες επιχειρήσεις που θα αποτελούσαν έμπνευση για τους μαθητές, ήρθαμε σε επαφή με:

(A) Την Φαίη Χριστοδούλου μοριακή βιολόγο και συνιδρύτρια της Miroculus, μιας ραγδαία ανερχόμενης νεοφυούς εταιρείας της Σίλικον Βάλεϊ στον τομέα των βιοεπιστημών, προκειμένου να την προσκαλέσουμε σε διαδικτυακή συνάντηση με το σύνολο των Ευρωπαϊκών σχολείων του προγράμματος.

Η διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις  17 Νοεμβρίου. Κάθε χώρα προσκάλεσε διακεκριμένες προσωπικότητες, ομιλητές και εκπροσώπους καινοτόμων επιχειρήσεων προκειμένου εκείνοι να ξεναγήσουν μέσω ενός virtual tour τους συμμετέχοντες μαθητές στις επιχειρήσεις τους, να παρουσιάσουν την αρχική τους ιδέα και το πώς έγινε αυτή επιχείρηση, και να τους εμπνεύσουν.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης απαντήθηκαν ερωτήματα που είχαν ήδη τεθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές, όπως:

  1. How to find your inner enthusiasm?
  2. How do you motivate yourself?
  3. How to overcome a failure?
  4. How to look/search for opportunities?
  5. How to keep moving when obstacles are constantly on your way?
  6. Where do you get inspiration?
  7. How to deal if you are socially shy?
  8. Do you need to have connections to the right people?
  9. How do you deal leaving in a place with no or a few opportunities? The role of internet and its opportunities in terms of networking and working from distance.
  10. How important it is coming from a well-to-do family? most of us don’t.
  11. Many of us have parents who give no support, no encouragement. How important is this and how can one overcome it.
  12. Speaking about encouragement and where one can find it from.

και

(Β) την υποδηματοποιό Κυβέλη Γάλλια, η οποία με παραδοσιακό χειροποίητο τρόπο και χρήση ελληνικής πρώτης ύλης κατασκευάζει σανδάλια, προκειμένου να την προσκαλέσουμε σε διαδικτυακή συνάντηση και να μας ξεναγήσει στον επαγγελματικό της χώρο – υποδηματοποιείο, στην Καισαριανή.

Οι μαθητές, μετά την διαδικτυακή επίσκεψή τους στο υποδηματοποιείο, τις ερωτήσεις που έθεσαν, τις απαντήσεις που πήραν και το φωτογραφικό υλικό που συνέλεξαν, δημιούργησαν δύο ψηφιακές ιστορίες (στα ελληνικά και στα αγγλικά).

Την έκδοση στα αγγλικά την παρουσίασαν στην συνάντηση του προγράμματος στη Μαδρίτη της Ισπανίας το διάστημα 10-14 Ιανουαρίου 2022, στο gala προβολής έργων μαθητών από τις συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα.

Οι συμμετοχές των καλεσμένων σε αυτές τις συναντήσεις είχαν σκοπό την προβολή της προσπάθειας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας αλλά και την διάχυση των ιδεών και της έμπνευσής τους σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.